انتخابات

۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۷
کد خبر: 996963

معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش وپرورش با بیان اینکه ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه‌های اول، هفتم و دهم از امروز آغاز شده گفت: امسال بیش از ۱۵۵ میلیون جلد کتاب‌درسی چاپ شده و خانواده‌ها به خرید کتاب از بازار آزاد نیاز ندارند.

 قیمت کتاب‌های درسی ۵۰ درصد افزایش یافت

محمد علوی‌تبار با بیان اینکه ثبت سفارش پایه‌های ورودی اول ابتدایی، هفتم و دهم پس از ثبت‌نام در مدارس و ثبت‌نام قطعی در سامانه سیدا از امروز تا ششم شهریور امکان‌پذیر است گفت: پرداخت به صورت آنلاین از طریق درگاه‌های پیش‌بینی شده و سامانه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه هیچ دریافتی به صورت نقدی صورت نمی‌گیرد افزود: قیمت‌ها به صورت میانگین در همه پایه‌ها ۵۰ درصد افزایش داشته است.

 معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: برای مناطق محروم، مطابق سال قبل مدارسی که به صورت رایگان و نیم‌بها کتاب دریافت کردند امسال هم به صورت رایگان و نیم‌بها کتاب دریافت می‌کنند.

به‌منظور تسهیل دسترسی دانش­‌آموزان به کتاب‌های درسی، ثبت سفارش کتاب­‌ها از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس my.gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش‌ my.medu.ir یا سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی www.irtextbook.ir و برابر جدول تقویم زمانی پیوست انجام می شود.

برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، «رمز عبور»  ورود به سامانه است. دانش آموزان اتباع باید به جای کد ملی، کد اتباع در سامانه سیدا و به جای شماره سریال شناسنامه، ۶ رقم یک (۱۱۱۱۱۱) وارد کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.